Závan něčeho nového z Britských ostrovů? Pro někoho stará vesta, pro inspiraci a poučení si pop music chodí za kanál La Manche už drahně let, a navíc v téhle době je na místě řešit spíše odstřižení a izolaci než nějakou invazi. Alespoň co se Británie týče. Jenže na ostrovech se něco děje a tamní underground začíná stále více vystrkovat rohy – scéna zvaná New Weird Britain baví živelností, nedostatkem pravidel a zdravou nechutí respektovat zkostnatělé pořádky. Dubnový Full Moon nahlíží hluboko do excentrické stoky, mapuje historii divnosti v britském popu a odkrývá zdánlivě nehybné kameny, pod nimiž se toho děje zatraceně hodně. Titulní téma obsahuje rozsáhlé rozhovory s Fat White Family nebo zakladatelem serveru The Quietus Johnem Doranem, kapitoly z britského jazzu, folklóru i literatury nebo seznam největších tamních nadějí. Full Moon #96 je v prodeji od Zeleného čtvrtka 18. dubna.
Titulní téma zabírá ve Full Moonu #96 téměř třicet stran, ale časopis jich obsahuje ještě třikrát tolik, a tak v něm najdete i mnoho dalšího. Například rozhovory se skupinami Shortparis, Blood Red Shoes, Vellocet Roll nebo Simonem Bonneym z Crime & the City Solution, nechybí ani zamyšlení nad festivalem Žižkovská noc nebo galerie z koncertu Sunn O))). V Duelu jsou rozebrány nahrávky dvou sólových koncertů Filipa Topola, čerstvě vydané pod názvem Nebe je zatažený, redaktoři zavítali také do brněnské dílny Bastl Instruments nebo pražského apartmánu, který si v NoDu otevřeli Rafani. V rubrice Kult se ohlížíme za albem Live Through This od skupiny Hole, důležité je také shrnutí českého filmu v sekci Kino.
Reportáže se vrací ke koncertům Jona Hopkinse nebo zpěvačky Kimbry, do Berlína jsme zavítali na vystoupení Andersona .Paaka nebo na výjimečnou výstavu Davida Wojnarowicze. Sekci nových desek ovládla novinka novozélandské zpěvačky Aldous Harding, v dalších recenzích upozorňujeme na alba Weyes Blood, Nicka Murphyho, Little Simz, Kafka Bandu, Khoiby, Amandy Palmer, Stelly Donelly nebo slovenských formací Korben Dallas a The Ills. Knižní recenze se věnují například nové knize Jozefa Kariky nebo vzpomínkám slovenského básníka a textaře Ivan Štrpky, nechybí ani několik vřelých slov o horroru My nebo pohled do galerií na výstavy Jiřího Hankeho nebo Zdeňka Buriana.
V rámci nového čísla byl také oznámen program Full Moon Stage v rámci festivalu Colours of Ostrava a vrcholí také letošní ročník soutěže 1Band2Play, kde se ve finále utkají skupiny Branko‘s Bridge, Good Times Only a Chief Bromden. V květnu proběhnou také očekávané křty alba Není se na co těšit od pražské dvojice post-hudba.
FullMoon je původní český multižánrový hudební magazín. Vychází pravidelně od roku 2010 a reflektuje hudební scénu u nás i v zahraničí, s přesahy do filmu, komiksu, literatury či designu. Každý měsíc odráží aktuální kulturní dění, nabízí kvalitní a originální zpracování, obsah a nadčasový design grafického studia Carton Clan. Spolupracuje s výjimečnými lidmi napříč kulturním spektrem. Není odkázán na agenturní zpravodajství – jeho obsah je bez výjimky exkluzivní – a zakládá si na dobrých a osobních vztazích se čtenáři.