Umění je pro každého, říkával americký výtvarník Keith Haring, a hlavně se podle toho choval. Dílo svérázného umělce známe důvěrně z triček, hrnků a dalších předmětů každodenního života, jeho kresby a symboly se objevují ve filmech nebo na veřejných místech nejen jeho oblíbeného New Yorku, ale také dalších světových metropolí. Keith Haring by v květnu oslavil rovných šedesát let a u této příležitosti mu vídeňská galerie Albertina uspořádala velkou výstavu pod názvem The Alphabet. Právě abeceda, osobnost a dílo Keitha Haringa jsou hlavním tématem dubnového Full Moonu, který vychází v úterý 3. dubna.
Haringova obrázková abeceda pro každého je představena skutečně zevrubně – titulní téma otevírá obsáhlý report z vernisáže vídeňské výstavy, který je doplněn dalšími texty věnujícími se Haringovým přesahům do hudební scény, newyorskému umění 80. let nebo umělecké komunitě Beautiful Losers, kterou Keith Haring v mnohém inspiroval. Součástí tématu je také rozhovor s americkým fotografem Robertem Carrithersem, který Haringa osobně znal, nechybí ani ukázka z výtvarníkových ceněných Deníků nebo tradiční Moonfive, tentokrát věnované slavným ukázkám street artu.
Full Moon #84 nezapomíná pochopitelně ani na hudbu – ozdobou čísla je exkluzivní report z berlínského koncertu Kendricka Lamara, v rozhovorech jsou představeny skupiny Young Fathers nebo The Body, estonský rapper Tommy Cash či Mark Oliver Everett, leader populární skupiny Eels. Stranou nezůstala ani domácí scéna, rozhovor s představiteli oceňovaného kazetového labelu Genot Centre doplňuje vzájemné vyptávání spřízněných skupin Nikander a Rutka Laskier, o politice a folklóru vypráví slovenská zpěvačka Katarína Máliková a v obsáhlém profilu je představen věhlasný filmový režisér a výtvarník Jan Švankmajer. Obsáhlá sekce reportů vzpomene na nedávné koncerty zpěvaček Jessie Ware a Sevdaliza nebo skupiny Franz Ferdinand, obsáhle je okomentován také stále trvající festival elektronické hudby Spectaculare.
Albem měsíce se stala dlouhá léta očekávaná novinka solitéra Joshe T. Pearsona, v dalších recenzích jsou představena alba A Place to Bury Strangers, Hot Snakes, Suuns, Pianos Become Teeth, Lucy Dacus, Talent Transport, The Men, Vees nebo Wrekmeister Harmonies. Nechybí ani další tradiční rubriky, které upozorňují na nové filmy, výstavy, komiksy nebo knihy, okomentovány jsou také domácí filmové ceny i 90. ročník slavných Oscarů a v sekci Preview zveme na výjimečný Donaufest v rakouské Kremži. Informacemi nabitých sto dvanáct stran uzavírají autorské sloupky, tradičně z pera Ondřeje Štindla, Jiřího Imlaufa, Kittchena nebo spisovatele Petra Borkovce. Na své vyvrcholení čeká talentová soutěž 1Band2Play, určená začínajícím hudebníkům bez ohledu na žánr, finálový koncert proběhne 3. května v pražském Klubu FAMU.
FullMoon je původní český multižánrový hudební magazín. Vychází pravidelně od roku 2010 a reflektuje hudební scénu u nás i v zahraničí, s přesahy do filmu, komiksu, literatury či designu. Každý měsíc odráží aktuální kulturní dění, nabízí kvalitní a originální zpracování, obsah a nadčasový design grafického studia Carton Clan. Spolupracuje s výjimečnými lidmi napříč kulturním spektrem. Není odkázán na agenturní zpravodajství – jeho obsah je bez výjimky exkluzivní – a zakládá si na dobrých a osobních vztazích se čtenáři.