Full Moon #164: Rok Libuše Jarcovjákové
Zásadní osobností roku 2024 je fotografka Libuše Jarcovjáková. O dokumentu Ještě nejsem, kým chci být režisérky Kláry Tasovské se mluvilo od únorové premiéry na festivalu Berlinale, o pár měsíců později vyšla kniha shrnující fotografie pořízené v legendárním pražském podniku T-Club a na sklonku září byla otevřena velkolepá retrospektiva fotografky v pražském Veletržním paláci. Full Moon magazín nezůstává pozadu a poslední letošní číslo je z hlavní části zaměřené právě na Libuši Jarcovjákovou. Full Moon #164 vychází v rozsahu 120 stran ve čtvrtek 12. prosince.
Titulní téma otevírá rozsáhlý rozhovor, který s Jarcovjákovou vedla další známá česká fotografka Julie Hrnčířová. Na ploše osmi stran obě umělkyně vedou dlouhý a hluboký dialog, nejen o díle, ale také o tvůrčích východiscích a inspiracích, o vztahu k dalším médiím i o pražském Novém městě, se kterým jsou obě spojeny. Rozhovor doprovází fotografická série, kterou Hrnčířová s Jarcovjákovou pořídila na konci října. Téma je pojaté zejména vizuálně, kromě textu o výstavě Jarcovjákové a rozhovoru s producentem Badfocusem, jedním z tvůrců soundtracku Ještě nejsem, kým chci být (vyšel v říjnu na labelu Full Moon Forum), se v prosincovém vydání nachází galerie věnované knize o T-Clubu, přetiskům deníků Jarcovjákové nebo dílu v Praze usazené umělkyně a grafické designérky Kristiny Kulíkové, tvůrkyně doprovodné vizuální charakteristiky zmíněného filmu. Vše uzavírá rubrika Moonfive, pro kterou blízká spolupracovnice Jarcovjákové a kurátorka Lucie Černá vybrala nejzajímavější nová jména na české fotografické scéně.
Z dalších textů je třeba zmínit rozhovory se skupinami Dva, Drom nebo PVA, stejně jako povídání s členem věhlasných Neurosis Stevem von Tillem. Důležitou součástí jsou profilové texty věnované Ángeles Toledano, skupině Japandroids nebo americkému producentovi Toro y Moi, podobně jako reportáž z pražské rezidence nového projektu Sonic Herbalism, případně z letošního ročníku nizozemského festivalu Le Guess Who?. Na svém místě je i rubrika Song Story, věnovaná tentokrát písni Words americké skupiny Low, albem měsíce se stal debut projektu Axontorr, jehož součástí je hudebník a producent Oliver Torr, další z tvůrců soundtracku k dokumentu Ještě nejsem, kým chci být.
Na dalších stránkách se objevují texty věnované novinkám Viktora Oriho, Laury Marling, Warhaus, Decultivate, Letní kapely, The Smile, Bad Karma Boy, Uniform nebo Underworld, vedle nich jsou pak sekce věnované novým filmům, seriálům nebo knihám. Galerijní část obsahuje rozsáhlou reportáž z výstavy amerického fotografa a vizuálního umělce Roberta Longa, která je k vidění ve vídeňské Albertině, nechybí ani upoutávka na novou expozici umělce Tima, nazvanou Mám kořeny v květináči. Samozřejmostí jsou další pravidelné rubriky jako Next Moon, Do černého nebo Preview, která je věnovaná novému ročníku festivalu Eurosonic Noorderslag, v rubrice Protokol odpovídá producent Dawuna.
FullMoon je původní český multižánrový hudební magazín. Vychází pravidelně od roku 2010 a reflektuje hudební scénu u nás i v zahraničí, s přesahy do filmu, komiksu, literatury či designu. Každý měsíc odráží aktuální kulturní dění, nabízí kvalitní a originální zpracování, obsah a nadčasový design grafického studia Carton Clan. Spolupracuje s výjimečnými lidmi napříč kulturním spektrem. Není odkázán na agenturní zpravodajství – jeho obsah je bez výjimky exkluzivní – a zakládá si na dobrých a osobních vztazích se čtenáři.