„Když v rámci svojí ‚kariéry‘ slyším, že bych něco ‚měla udělat‘, jsem akorát naštvaná. Jak můžete vědět, co bych měla dělat? Co vás opravňuje mi něco říkat?“ Eilish Pirate Baird O’Connell před několika málo lety rozrazila dveře showbizu a začala jeho pravidla nemilosrdně přepisovat. Vnímat Billie Eilish coby další rychle hořící hvězdičku pro teenagery by bylo obrovskou chybou, v pokojících náctiletých to možná všechno začalo, ale dnes jde o jednu z nejdůležitějších postav celé popkulturní hry. Stihnout pět cen Grammy a píseň k filmu s Jamesem Bondem ještě před dvacítkou, to tady ještě nebylo. Hlas Billie Eilish je navíc slyšet i v mnoha společenských debatách, povedené čerstvé album Happier Than Ever její pozici ještě upevnilo. Billie Eilish je hlavní hvězdou říjnového vydání, Full Moon #126 o 112 stranách vychází ve čtvrtek 23. září.
Fenomén a talent Billie Eilish dostávají prostor hned v několika článcích. Rozsáhlý úvodní text Nory Třískové vypráví příběh umělkyně, který začal před necelými šesti lety umístěním tracku Ocean Eyes na Soundcloudu, a rozkrývá mnohé principy a otázky, jež už jen pouhá přítomnost Billie Eilish zcela mění. Duel se pochopitelně podrobně věnuje novému albu Happier Than Ever, text s titulem V čem se cítíš dobře se věnuje vztahu Eilish a módy, potažmo přijímání vlastního těla. Pozornost je upřena také na několik pozoruhodných dokumentů v hlavní roli s popovými zpěvačkami natočených v posledních letech, titulní téma tradičně uzavírá Moonfive, tentokrát věnované sourozeneckým dvojicím v populární hudbě.
Říjnové vydání Full Moonu obsahuje také další texty – v reportážním rozhovoru je odkryta nová etapa tvorby výtvarného umělce a hudebníka Františka Štorma, profilové články jsou věnovány Maxu Cooperovi nebo dvojici Darkside a pod drobnohled redaktorů Full Moonu se dostalo také nové album popové divy Lorde. Nechybí ani obsáhlý report z festivalu Moody Mood Noize, podobně jako reflexe jiných letních akcí, další rozhovory představují Marku Míkovou ze skupiny Zuby nehty, slovenského hudebníka Miroslava Tótha a zpěvák kultovních Daughters Alexis Marshall uvádí své sólové album House of Lull. House of When. Rubriku Kult obsadili Bad Brains s nahrávkou I Against I, v Odjinud se představuje novinář Čestmír Strakatý.
Albem měsíce říjnového vydání se stala křehká novinka americké umělkyně Grouper, v recenzní sekci se dále objevují pohledy na nové desky Něco něco, Sleater-Kinney, Jade Bird, The Killers, Emmy Ruth Rundle, Bruna Ferrariho, Beaty Hlavenkové nebo kolaboraci The Body a Big|Brave. Filmová sekce představuje muzikál Annette, debutový snímek Šimona Holého Zrcadla ve tmě nebo restaurovanou verzi klasiky Věrni zůstaneme, nechybí ani tradiční recenze nových knih nebo komiksů. Rubrika Galerie uvádí berlínskou výstavu věnovanou módní návrhářce Claudii Skoda, samozřejmostí jsou autorské sloupky nebo další pravidelné rubriky jako Do černého či Protokol.
Full Moon #126 na Spotify:
https://open.spotify.com/playlist/1H4lwxupDSYMGIKYKQkFYh?si=517375869c444d69
FullMoon je původní český multižánrový hudební magazín. Vychází pravidelně od roku 2010 a reflektuje hudební scénu u nás i v zahraničí, s přesahy do filmu, komiksu, literatury či designu. Každý měsíc odráží aktuální kulturní dění, nabízí kvalitní a originální zpracování, obsah a nadčasový design grafického studia Carton Clan. Spolupracuje s výjimečnými lidmi napříč kulturním spektrem. Není odkázán na agenturní zpravodajství – jeho obsah je bez výjimky exkluzivní – a zakládá si na dobrých a osobních vztazích se čtenáři.