„Je pořád nutné přemýšlet, jak zacházíme s lidskými výtvory a jaké hodnoty do protokolů strojů vkládáme. Umělá inteligence a skládání pomocí algoritmů tyhle diskuze o autorském právu a duševním vlastnictví ještě akcelerují a my se konečně musíme zbavit kocoviny z 20. století,“ říká v titulním rozhovoru říjnového vydání magazínu Full Moon americká umělkyně Holly Herndon. V hlavní roli tentokrát ovšem nestojí ona, ani žádné další konkrétní jméno, ale samotné spojení hudby a technologie, které je ve skutečnosti stejně staré jako touha člověka po hudební produkci. Se současnou hudbou jsou technologické výboje spojeny nedílně a Holly Herndon může být tím nejlepším příkladem – pro své aktuální album PROTO si dokonce vyvinula vlastní umělou inteligenci. Full Moon #114 vychází ve čtvrtek 1. října.
Rozhovor s Holly Herndon vznikl u příležitosti jejího listopadového vystoupení na festivalu Alternativa, dále se v titulním tématu objevuje text, který rozebírá spojení technologie a folklóru, rozhovor s elektronickým umělcem Robertem Henkem, jedním z vynálezců programu Ableton Live, nebo souhrn zajímavých knižních titulů na téma technologie v hudbě. Vynecháno není ani téma použití technologie v rámci hudebního vzdělávání, popis historie digitálních formátů nebo rubrika Na vlastní oči, kde se k tematickým videoklipům vyjadřuje David Kořínek, člen uměleckého kolektivu Rafani. Nechybí ani recenze filmu Efekt Vašulka nebo tradiční rubrika Moon Five, která je tentokrát věnována koncertním hologramům. Do velké míry pak na téma čísla navazuje rozhovor se švédskou umělkyní Marií W Horn nebo hlavní knižní recenze Život 3.0 – Člověk v éře umělé inteligence.
Z dalšího obsahu čísla je třeba upozornit na několik rozhovorů – nejen o svých nových albech mluví zástupci skupin Ulver, Glass Animals, Or, Uniform, Povodí Ohře nebo Holy Fuck, nechybí ani recenze autobiografie Marka Lanegana nebo rubrika Kult, ve které je rozebrán slavný debut punkové skupiny Dead Kennedys. Bezesporu zajímavé je povídání s vycházející hvězdou brazilské avantgardy Thiagem Nassifem nebo rubrika Galerie, kterou obsadil Krištof Kintera s novou výstavou Neuropolis a pohled na subtilní, leč povedenou sbírku grafik a kreseb Františka Muziky. Albem čísla se stala introspektivní novinka umělkyně vystupující jako Eartheater, recenzována byla také nová alba The Flaming Lips, Angel Olsen, Son Luxe, Throwing Muses, Vlněny, Or nebo projektu Sophia, nechybí ani tradiční výhled nových nahrávek či rubrika Sklep zaměřená na podzemní nahrávky. Na otázky v Protokolu odpovídala Dana Margolin ze skupiny Porridge Radio, samozřejmostí jsou také recenze nových filmů, knih a komiksů. Obsah čísla tradičně uzavírají autorské sloupky.
FullMoon je původní český multižánrový hudební magazín. Vychází pravidelně od roku 2010 a reflektuje hudební scénu u nás i v zahraničí, s přesahy do filmu, komiksu, literatury či designu. Každý měsíc odráží aktuální kulturní dění, nabízí kvalitní a originální zpracování, obsah a nadčasový design grafického studia Carton Clan. Spolupracuje s výjimečnými lidmi napříč kulturním spektrem. Není odkázán na agenturní zpravodajství – jeho obsah je bez výjimky exkluzivní – a zakládá si na dobrých a osobních vztazích se čtenáři.