„Obzvláště jako umělec musíš umět být sám a nenechat se vyrušit, oprostit se od vnějších vlivů. Podněcuje to představivost, možnosti jsou najednou nekonečné. Ale občas je to samozřejmě velmi smutné. Přes všechno, co jsem teď vyjmenoval, jsem přesvědčený o tom, že lidé potřebují další lidi.“ Moses Sumney v titulním rozhovoru květnového Full Moonu pojmenovává to, co v dnešní nelehké situaci cítí asi každý z nás. Možná i dnešní stav světa pomohl k tomu, že k rozhovoru vůbec došlo – o rozhovor s jednou z největších nadějí americké hudební scény magazín během posledních čtyřech let žádal několikrát, vyšlo to až u příležitosti vydání ambiciózního dvojalba Græ, o kterém se bude mluvit ještě dlouho. Full Moon #109 vychází ve čtvrtek 7. května.
Titulní téma obsahuje kromě zmíněného rozhovoru také rozsáhlý profil amerického umělce, duel nad jeho novým albem nebo profil nezávislého vydavatelství Jagjaguwar, u kterého Græ vychází. Příběh labelu totiž v mnohém kopíruje změnu statusu celé americké nezávislé scény. Nechybí kontextový článek věnovaný krizi písní o lásce, retrospektivní pohled na nejlepší dvojalba v historii populární hudby nebo tradiční Moonfive, věnované zajímavým spolupracovníkům, které si Sumney na nové album pozval. Z dalšího obsahu Full Moonu #109 je třeba upozornit na rozhovory se zpěvačkou Jehnny Beth, Baxterem Durym, Honzou Ungerem ze skupiny Zrní nebo legendou psychedelické hudby Sonicem Boomem. Nechybí ani vysoce aktuální debata nad problémy hudební scény v časech koronaviru nebo další rozhovory se skupinami Fotbal a Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs. Rozsáhlý text je věnován také Willemu Kolvoortovi, autorovi populárních sítotiskových plakátů, které se staly nedílnou součástí popkultury.
Deskou měsíce květnového vydání se stala novinka americké umělkyně Fiony Apple. Každé její album je událost a nejinak to bylo i u dubnového Fetch the Bolt Cutters, které se okamžitě po vydání těšilo absolutním hodnocením u mnoha světově respektovaných médií. V recenzní rubrice se dále objevují nová alba Katarzie, Princess Nokie, Black Tar Jesus, Archívneho chlapce, The Weeknd, Shabazz Palaces nebo Sparks, rubriku Kult obsadila kontroverzní deska AmeriKKKa’s Most Wanted losangeleského rappera Ice Cubea. Nechybí ani další pravidelné rubriky jako Protokol, Sklep nebo Radio FM, podobně jako autorské sloupky. Filmovou sekci tentokrát opanovaly výhradně tituly vysílané online, včetně respektovaného snímku Honey Boy či seriálu Star Trek: Picard, prostor dostala také rapová talentová soutěž Rhythm + Flow. Literární rubrice vévodí respektovaný román Veroniky Bendové Vytěženej kraj, nechybí ani recenze komiksu Singl z dílny výtvarníka Jiřího Franty nebo návštěva ve světě výtvarného umění v podobě reportáží z výstav Emila Filly či společné expozice Rudolfa Sikory a Vladimíra Havlíka.
Po celý rok 2020 probíhají oslavy deseti let magazínu Full Moon, které měly vrcholit koncem května velkým narozeninovým koncertem v pražském Divadle Archa a vydáním kompilace FULL MOON 10. Koncert je vzhledem k aktuální světové situaci odložen na září, ale album vychází podle plánu. FULL MOON 10 sdružuje zcela nové nebo nikdy nevydané tracky od špičky česko-slovenské alternativy, zastoupenou skupinami Please the Trees, Manon meurt, Kalle, Kill the Dandies! nebo Autumnist, nechybí ani další respektovaná jména jako Katarzia, Bonus či Bára Zmeková. Důležitá je ale také účast zahraničních skupin Algiers, Trupa Trupa nebo The Kill Devil Hills. Album FULL MOON 10 vychází v omezeném nákladu na 2LP a digitálně ve čtvrtek 28. května.
FullMoon je původní český multižánrový hudební magazín. Vychází pravidelně od roku 2010 a reflektuje hudební scénu u nás i v zahraničí, s přesahy do filmu, komiksu, literatury či designu. Každý měsíc odráží aktuální kulturní dění, nabízí kvalitní a originální zpracování, obsah a nadčasový design grafického studia Carton Clan. Spolupracuje s výjimečnými lidmi napříč kulturním spektrem. Není odkázán na agenturní zpravodajství – jeho obsah je bez výjimky exkluzivní – a zakládá si na dobrých a osobních vztazích se čtenáři.